Radical RXC spränger gränserna på vad som tidigare tros ha varit möjligt på superbilsmarknaden. Mer dynamisk, aggressiv och prestandafokuserad än något annat du sett!

Radical RXC är inspirerad av Le Mans bilar och kommer imponera på gatan i sin väglagliga form samt krossa motståndet i en version gjord för internationella GT mästerskap. Road trips, bandagar och racehelger kommer aldrig vara dem samma igen.

RXC är resultatet av över tre års utveckling och hårt arbete från Radical Sportscars. Målet var alltid att göra en riktig superbil som gör att du kan känna dig som en Le Mans förare när som helst.

Specifikation
I vägversionen bultar ett hjärta i form av en Ford Cyclone V6 på 3,7 liter med dubbla variabla överliggande kamaxlar som levererar på 355 hk vid 6 750 rpm, vridmomentet vid 4250 rpm uppgår till 434 Nm. Motorn har givetvis ett elektroniskt insprutningssystem och katalysator.

Tycker du inte att 355 hk räcker så kan du alltid uppgradera till individuella gasspjäll och öka effekten med 30 hk.

Radical och RPE arbetar ständigt med att utveckla RXC konceptet och redan nu så går det att beställa dubbelturbo till V6:an. Med Fords EcoBoost motor på 3,5 liter får du massiva 460 hk vid 6 000 rpm och ett vridmoment på 678 Nm.

Vill du ha en mer dramatisk motor så kan du få en RXC i raceversion med en V8 som varvar 10 500 rpm och levererar 500 hk. På köpet får du en bil som är nära 70 kg lättare

Än mer imponerande är att Radical RXC genererar ca 900 kg i marktryck, lika mycket som sin egen vikt.

En sjuväxlad paddelshiftlåda låter dig köra iväg med din RXC med 0-100 på smått otroliga 2.8 sekunder.

RXC Prestanda vägversion V6

Kraft: 355 hk vid 6750rpm
Vrid: 434 Nm vid 4250rpm
Vikt: 900kg (beroende på specifikation)
PWR: 427 hk/ton
0-100 km/h: 2.8 sek
Toppfart: 285 km/hk

För prisuppgift kontakta: robert@bilhallensvalof.se

SONY DSC

SONY DSC